Treceți la conținutul principal

Unt aromat

Mi-am amintit că am văzut undeva niște rețete cu unt „îmbunătățit” să-i spun în felul ăsta, care poate fi folosit la diverse produse pentru a da savoare și aromă. Și cum eu sunt cea mai mare partizană a mâncării savuroase, mi-am spus că merită să am la îndemână așa ceva pentru vremuri de restriște, când mi se pune piticul să fac un pește, spre exemplu și cât de minunat i-ar sta lui cu puțin unt înmiresmat pe deasupra ... Pauză din expunere pentru a spera în cuvinte că nu-s atât de plictisitoare încât să vă dau starea pisicii mele, care de când m-am așezat la calculator a luat poziția pe burtă și acum sforăie de îmi tulbură șirul gândirii :)) Revin ... Și ce aromă mai pofticioasă poate exista, decât aceea de pâine proaspăt scoasă din cuptor cu unt înmiresmat ...
Așa că, bălind copios în gând la asemenea fantasmagorii, am început să sap în vasta colecție, după niște amestecuri „aromate” de unt. Și m-am oprit la trei feluri, care mi-au făcut mai mult cu ochiul (minții):
- Unt cu tarhon
- Unt provensal
- Unt cu ierburi aromatice

Pentru primele două am făcut cantitate mai mică, la fiecare am folosit doar jumătate de pachet de unt, pentru untul cu ierburi am folosit un pachet întreg. Atenție! Untul pe care îl vom folosi trebuie ținut la temperatura camerei, astfel încât să fie ușor de amestecat.
Acestea sunt ingredientele pe care le-am folosit



Unt cu tarhon

Ingredinete:
  • 1/2 pachet de unt
  • 2 linguri de tarhon tocat fin
  • 1 linguriță zeamă de lămâie
  • sare și piper
Se amesteca untul cu tarhonul, zeama de lămâie, se asezonează cu sare și piper după gust.



Se pune untul pe o folie alimentară și se ruleză, dându-i forma unui sul.




Unt provensal
Ingrediente:

  • 1/2 pachet de unt
  • 2 linguri de măsline negre tocate mărunt
  • 1 1/2 lingurițe rozmarin tocat fin
  • 1 linguriță usturoi tocat mărunt
  • 1 linguriță piper măcinat
Se amestecă ingredientele, se pune untul pe o folie alimentară și se rulează în formă de sul.













Unt cu ierburi aromatice
Ingrediente:

  • 1 pachet de unt
  • 1 lingură frunze de pătrunjel tocate mărunt
  • 1 lingură mărar tocat mărunt
  • 1 linguriță tarhon tocat mărunt
  • 1 linguriță rozmarin tocat mărunt
  • 2 căței de usturoi tocați mărunt
  • 1/2 linguriță de sare
Se amestecă toate ingredientele, se pune untul pe o folie alimentară și se rulează în formă de sul.













Last edit: Dedic aceste rețete Găbiței, cu mulțumiri pentru ajutorul acordat în aranjarea frumoaselor fotografii la locul lor!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

File de somn la tigaie în unt și lămâie

     Nu țin minte să fi luat și gătit vreodată somn, sinceră să fiu. Mama ne făcea când eram mici, pane, și dispărea ca prin minune. De când cu toate felurile de pește apărute pe piață, eu una mă simt uneori debusolată, așa că  mă uit după chestii simple, care nu necesită mare filosofie când vine vorba de pregătit, să fie proaspăt și cu puține oase. De aceea, poate, prefer somonul sau păstrăvul, sunt pești cu o carne gustoasă, nu au oase mici și cele pe care le au se scot ușor, se fac repede. Și recunosc faptul că nu m-am documentat din cale afară în ceea ce privește pregătirea altor feluri de pește, așa că am rămas fidelă față de cele anterior menționate (nu am luat în discuție conservele de pește și nici fileul de pește afumat, ele sunt altă mâncare de pește). Așa că ieri, plimbându-mă prin piață, am trecut și pe la pescărie să întreb de pește pentru Crăciun (da, așa sunt eu mai ciudată și m-am hotărât să fac ceva cu pește, că altă carne nu mănânc). Și mi-a atras atenția fi

Gogoși cu maia la cuptor

     Când mă gândesc la gogoși, invariabil îmi aduc aminte de gogoșile făcute de mamaia mea, întotdeauna într-o cantitate impresionantă (vreo 2 ligheane mari, în care făcea toamna și gemul de prune), ninse cu zahăr pudră, simple sau umplute cu dulceață sau creme felurite, una mai delicioasă decât cealaltă. Nu m-am încumetat să fac până acum gogoși nu din neștiință sau lene, ci doar pentru că acum, deși pofta mă mai încolțește, nu mă încântă ideea de baie de ulei, deși n-ar fi așa o tragedie dacă m-aș rezuma și eu ca omul la 1-2 bucăți (mda, s-o credă mutu' că aș putea să mă mai opresc :)) ). Și apoi nici drojdie n-am mai folosit de multă vreme (cred că se face mai bine de un an), așa că am tot amânat momentul, am găsit substitute ( gogoșelele astea chiar au fost gustoase și rapid de preparat) și tot n-am făcut (de cumpărat nici măcar nu m-am gândit, căci sunt tare mofturoasă la chestiile provenite din bucătăriile stradale). Dar într-un final mi-am luat inima în dinți și am făc

Somon la tigaie cu broccoli si sparanghel

     Pentru că de cele mai multe ori lucrurile simple sunt și cele mai gustoase, când vine vorba de pește, eu una prefer să îl fac cât mai simplu, dar nu refuz și o rețetă ceva mai elaborată din când în când. :)       Și pentru că somonul e un pește mult prea gustos și bogat, prefer să îl fac simplu. Iau în general file de somon cu tot cu piele, îl curăț și îl verific să nu mai aibă oase și îl usuc bine cu prosoape de bucătărie. Apoi îl sărez și-l piperez pe ambele părți și îl pun în tigaia bine de tot încinsă, în care am turnat și puțin ulei de măsline, pe partea cu pielea. În funcție de grosimea file-ului îl țin între 5 și 7 minute pe o parte, apoi îl întorc pe partea cealaltă și îl țin cu 1-2 minute mai puțin (4-6 minute). La final îl întorc din nou pe partea cu pielea și storc peste el suc de lămâie și-l mai las 1 minute. Și asta e tot.       Așa am făcut și astăzi la prânz, iar lângă am avut o garnitură delicioasă, de un verde care s-a asortat de minune cu rozul so