Treceți la conținutul principal

Mini Victoria sponge cake cu umplutură de zmeură și mascarpone



     Am văzut eu la o emisiune cum un mare patiser promova un tort de nuntă format din mini-torturi și mi-am zis în sinea sinelui meu - „iete ia, o idee bună, să nu se supere omul că celălalt a primit o porție mai mică sau mai mare, nu mai faci mizerie” și alte gânduri practice derivate de la o așa abordare logică - kind of. Și-așa se face că m-am apucat de făcut mini prăjiturelele astea, de dus ca și parte de cadou de „La mulți ani!” pentru o dragă prietenă, iubitoare de prăjituri cu cremă albă și cu fructe. Victoria sponge cake e o prăjitură simplă dar aromată, cu blat bogat, cu unt, pufos, cu umplutură de frișcă și gem de fructe de pădure (căpșune sau zmeură), peste care se ninge zahăr pudră.  E o prăjitură delicată și parfumată, bună pentru o după amiază cu prietenii, lângă un ceai aromat, sau chiar și o cafea orientală, cu cardamon.

     Ingrediente (pentru 10 prăjituri)
   Blat

  • 175g unt nesărat moale
  • 175g zahăr
  • 175g făină amestecată cu 1 linguriță și 1/2 cu praf de copt și un vârf de cuțit cu sare
  • 2 ouă mari
  • 1 lingură extract de vanilie
     Am bătut cu mixerul untul și zahărul până am obținut o spumă aerată, am adăugat pe rând ouăle, am pus și extractul de vanilie și am mixat bine, bine, să se omogenizeze. Îm momentul ăsta am lăsat la o parte mixerul și am încorporat amestecul de făină cu o spatulă. E o chestie cu amestecatul făinii și mereu se atrage atenția în rețete să nu se amestece în exces, ci doar până când compoziția e omogenă, altfel, riscăm o textură greoaie și cam pietroasă, în locul unei prăjiturici delicate și pufoase. De asta am ales să amestec făina cu spatula și nu cu mixerul, pentru a evita amestecatul în exces. În tava de brioșe, în care am pus forme de hârtie, cu lingura de înghețată am pus din compoziție până s-au umplut formele și am dat tava la cuptorul preîncălzit la 180 de grade C pentru aproximativ 15 minute, trecând cu grație testul cu scobitoarea. Am mai lăsat vreo 5 minute prăjiturelele în formă, apoi le-am scos și le-am lăsat să se răcească. Între timp am pregătit crema și sosul de zmeură.

   Crema mascarpone
  • 1/2 cutie mascarpone (cam 125g)
  • 2 linguri miere
  • 1 linguriță Cointreau (licior de portocale, dacă vă lipsește din dotare, merge și suc proaspăt stors de la o portocală și coajă rasă)
     Le-am amestecat pe toate bine, până la omogenizare.

   Sosul de zmeură
  • 1 cană zmeură
  • 1 lingură cu vârf zahăr (eu am pus zahăr brut tip melasă)
  • 1/2 baton vanilie tăiat în 2 pe lungime
  • 1 linguriță suc de lămâie proaspăt stors
     Le-am pus pe toate pe foc, le-am amestecat și am lăsat sosul să fiarbă vreun sfert de oră, 20 de minute la foc mic, până a început să se îngroașe, apoi l-am dat deoparte să se răcească. Dacă vreți un sos fin, treceți sosul printr-o sită, eu una l-am lăsat așa, pentru că îmi place să simt și bucățile de fruct, dacă vroiam ceva fin, sinceră să fiu foloseam un gem de zmeură gata făcut.

     Când s-au răcit toate cele, am asamblat prăjiturelele. Le-am tăiat în două (pe orizontală), am pus din crema mascarpone pe o parte, pe cealaltă sos de zmeură și le-am unit, la final le-am pudrat cu zahăr pudră și le-am mai decorat cu zmeură proaspătă.

     Bune, bune, le-am donat, le-am mâncat, au fost apreciate și ne-am veselit cu toții într-o după amiază/seară de sărbătoare. :)

Poftă bună!



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Gogoși cu maia la cuptor

     Când mă gândesc la gogoși, invariabil îmi aduc aminte de gogoșile făcute de mamaia mea, întotdeauna într-o cantitate impresionantă (vreo 2 ligheane mari, în care făcea toamna și gemul de prune), ninse cu zahăr pudră, simple sau umplute cu dulceață sau creme felurite, una mai delicioasă decât cealaltă. Nu m-am încumetat să fac până acum gogoși nu din neștiință sau lene, ci doar pentru că acum, deși pofta mă mai încolțește, nu mă încântă ideea de baie de ulei, deși n-ar fi așa o tragedie dacă m-aș rezuma și eu ca omul la 1-2 bucăți (mda, s-o credă mutu' că aș putea să mă mai opresc :)) ). Și apoi nici drojdie n-am mai folosit de multă vreme (cred că se face mai bine de un an), așa că am tot amânat momentul, am găsit substitute ( gogoșelele astea chiar au fost gustoase și rapid de preparat) și tot n-am făcut (de cumpărat nici măcar nu m-am gândit, căci sunt tare mofturoasă la chestiile provenite din bucătăriile stradale). Dar într-un final mi-am luat inima în dinți și am făc

File de somn la tigaie în unt și lămâie

     Nu țin minte să fi luat și gătit vreodată somn, sinceră să fiu. Mama ne făcea când eram mici, pane, și dispărea ca prin minune. De când cu toate felurile de pește apărute pe piață, eu una mă simt uneori debusolată, așa că  mă uit după chestii simple, care nu necesită mare filosofie când vine vorba de pregătit, să fie proaspăt și cu puține oase. De aceea, poate, prefer somonul sau păstrăvul, sunt pești cu o carne gustoasă, nu au oase mici și cele pe care le au se scot ușor, se fac repede. Și recunosc faptul că nu m-am documentat din cale afară în ceea ce privește pregătirea altor feluri de pește, așa că am rămas fidelă față de cele anterior menționate (nu am luat în discuție conservele de pește și nici fileul de pește afumat, ele sunt altă mâncare de pește). Așa că ieri, plimbându-mă prin piață, am trecut și pe la pescărie să întreb de pește pentru Crăciun (da, așa sunt eu mai ciudată și m-am hotărât să fac ceva cu pește, că altă carne nu mănânc). Și mi-a atras atenția fi

Somon la tigaie cu broccoli si sparanghel

     Pentru că de cele mai multe ori lucrurile simple sunt și cele mai gustoase, când vine vorba de pește, eu una prefer să îl fac cât mai simplu, dar nu refuz și o rețetă ceva mai elaborată din când în când. :)       Și pentru că somonul e un pește mult prea gustos și bogat, prefer să îl fac simplu. Iau în general file de somon cu tot cu piele, îl curăț și îl verific să nu mai aibă oase și îl usuc bine cu prosoape de bucătărie. Apoi îl sărez și-l piperez pe ambele părți și îl pun în tigaia bine de tot încinsă, în care am turnat și puțin ulei de măsline, pe partea cu pielea. În funcție de grosimea file-ului îl țin între 5 și 7 minute pe o parte, apoi îl întorc pe partea cealaltă și îl țin cu 1-2 minute mai puțin (4-6 minute). La final îl întorc din nou pe partea cu pielea și storc peste el suc de lămâie și-l mai las 1 minute. Și asta e tot.       Așa am făcut și astăzi la prânz, iar lângă am avut o garnitură delicioasă, de un verde care s-a asortat de minune cu rozul so